۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

چند تکه

« پرواز پرستو در هوا سریع‌تر از دویدن آهو در زمین است، و سریع‌تر از پرستو، پرواز ذهن آدمی‌ست، و سریع‌تر از ذهن آدمی، پرواز قلب یک زن است. » نیکوس کازانتزاکیس – آخرین وسوسه‌ی مسیح – صالح حسینی


« اگر شما تمام وقت‌تان را برای تلاش کردن صرف کنید، آنگاه همه آن چیزی که انجام دادید تلاش کردن بوده است. پس تلاش نکنید. فقط انجام‌اش بدهید. » تفسیر همسر چارلز بوکوفسکی از نوشته‌ی منقوش بر سنگ قبر چارلز: تلاش نکنید.


« بسیار کسان خوشبختی را در مراحلی بالا‌تر از آدمی و دیگران در مراتبی پایین‌تر از او می‌جویند. اما باید دانست که خوشبختی هرکس را به قامت‌اش دوخته‌اند. این یک حقیقت است. بنابراین باید به تناسب قامت هر کس نوعی خوشبختی وجود داشته باشد. »

نقل از کنفسیوس – نیکوس کازانتزاکیس – زوربای یونانی – محمود مصاحب


* چندروزی اینجا نبودم. درگیر کارهای دانشگاه و یک‌سری کارهای دیگر بودم که همچنان هم ادامه دارند. این پست نیز هم‌چون ماهی‌ای لزج از دستم در رفت. از کسانی هم که در غیابم آمدند و خواندند، متشکرم.


4 نظر:

شهاب گفت...

سلام.
این چند جمله را در وقتی خواندم که کاملاً و دقیقاً باید.
بیشتر به چابکی خرگوشی بود که می گریخت و ذهن از پی اش.

شهاب گفت...

حسین منزوی عالیه
واقعاً ازون شاعرایی ه که من همیشه می تونم بخونم و لذت ببرم.
ممنون از کامنت
بله منظور ازین شعر یک تصویر دو وجهیه که عشق یا به تعبیری دوست داشتن در کنار حسرت یا شاید نفرت باشه

بانو گفت...

پراکنده های قشنگی بودن .برات موفقیت آرزو میکنم .

سبز گفت...

سرعت رویا پردازی و خیالبافی را خیلی قشنگ توصیف کرده
جملات زیباییه . ولی از خوندن جملات قصار و نصایح بزرگان خسته شدم . می شه جمله ای باشه که بگه راحت باشین بدون چارچوب زندگی کنین و انسان باشین ؟ یا همش باید در بند قوانین و مقررات چارچوبها باشیم ؟

ارسال یک نظر

» لطفا فینگلیش ننویسید.

» همچنین لطف کنید و در دیدگاه‌تان تنها در مورد همین پست مطلب بنویسید، اگر مطلب دیگری دارید از فرم "تماس مستقیم با من" استفاده نمائید.